Jumaat, 22 Februari 2013

VCO CATALYST

Apa kelebihan Catalyst VCO?

VCO atau minyak kelapa dara merupakan minyak no 1 terbaik di dunia. Terdiri daripada asid laurik yang kandungannya lebih kurang sama seperti susu ibu. Catalyst VCO diproses 100% asli tanpa bahan pengawet dan bahan kimia. Jadi ianya selamat di makan atau diambil seawal bayi.




Ibu mengandung, ibu menyusu(BF), sedang berpantang boleh makan ke? Ade side effect x?

Jawapannye BOLEH!! Tiada side effect untuk kandungan, kesihatan dan juga bayi. 100% dari minyak kelapa dara Gred A dan ada juga few mommies yang berkongsi VCO merupakan MILK BOOSTER mereka.




Sewaktu mengandung
VCO akan membekalkan tenaga, membuat kita kelihatan lebih ceria dan insyaAllah memudahkan bersalin (pengambilan minyak kelapa merupakan antara petua untuk memudahkan proses kelahiran. Ia juga boleh mengelakkan jaundice kepada baby. Masalah perut harimau (hehehe) atau strechmark dapat dikurangkan atau lebih baik lagi jika anda sapukan seperti bio oil (VCO sangat berbaloi sebab dapat makan dan sapu). Make a wise choice dear.

Sewaktu menyusukan (BF)
Makan VCO seperti biasa. Baby akan mendapat khasiat VCO dalam masa yang sama untuk kulit yang putih bersih. Sapukan VCO untuk rambut baby supaya cepat tumbuh. Kandungan asid laurik dalam VCO sangat baik untuk mencegah virus dan bakteria untuk menyerang ibu dan anak.

Semasa Dalam Pantang
Juga amalkan VCO seperti biasa, tiada pantang atau bentan. Jadikan VCO sebagai makanan tambahan anda setiap hari. Badan akan sentiasa bertenaga untuk menjaga anak kecil dan yang penting kulit sentiasa lembab dan tidak kering. Anda juga boleh ambil collagen sewaktu menyusukan dan dalam tempoh berpantang. No worries dear!!



Fungsi & Khasiat VIRGIN COCONUT OIL (VCO) Catalyst :

Untuk kegunaan luaran :
1 . Dapat membantu mengurangkan berat badan
2 . Menghasilkan tenaga segera&sentiasa segar
3 . Melembut dan mengurangkan kekeringan dan kekenduran kulit
4 . Sangat bagus untuk masalah jerawat&jeragat serta parut2 lama
5 . Mengatasi masalah kulit berminyak
6 . Mengatasi masalah sakit kulit pada kemaluan(masalah keputihan)

Untuk kegunaan dalaman :
1 . Mencegah risiko penyakit jantung&kadar kolestrol yg tinggi
2 . Memperbaiki pencernaan dan penyerapan vitamin dan asid amino
3 . Melegakan pernafasan
4 . Melawaskan pembuangan air besar dan air kecil
5 . Mengurangkan keadaan mudah lapar
6 . Melancarkan kitaran haid& menyeimbangkan hormon
7 . Sebagai agen pelincir dalam hubungan suami-isteri
8 . Memperbaiki kandungan asid dalam rahim
9 . Mengekalkan kesuburan bagi kaum lelaki/wanita terutamanya yang telah berkahwin
10 . Amat baik bagi mengatasi masalah MONOPOS bagi kaum wanita(memperlambatkan proses)


RM39.90 sekotak (60 softgel)
2 kotak RM76.00 FREE POSTAGE
SMS or CALL 019-9967729


TIPS PENGAMBILAN ATAU MAKAN SUPPLEMENT DENGAN BETUL

Atau dalam hal ini cara makan dan waktu pengambilan VCO .

Tips ini diberikan dan dijelaskan dari :
PUAN VIVI NORYATI ( Saintis Perubatan daripada Universiti Malaya)

1. MAKAN / AMBIL supplement (VCO) selepas breakfast atau sarapan pagi dan waktu malam(sebelum tidur) pada jam 10 malam

2. KERANA ?? Pada masa ini sistem pencernaan badan kita menjadi sedikit slow atau kurang aktif. Jadi ini akan memudahkan supplement (VCO) bertindak dan bekerja dalam badan kita.

3. ELAKKAN pengambilan supplement (VCO) pada waktu tengahari kerana pada masa ini sistem badan kita sangat aktif bekerja untuk mencerna makanan dan sebagainya.

4. ELAKKAN juga pengambilan supplement (VCO) sebelum makan kerana tindak balas mungkin tidak akan berlaku/kurang kerana supplement yang kita makan akan ditimpa oleh makanan yang kita ambil.

5. NAK KURUS??? Anda sendiri mesti pandai atur portion atau saiz hidangan sendiri. PengambilanVCO akan menjadikan anda lebih bertenaga dan kadar metabolism meningkat. Jika anda rasa selepas pengambilan VCO anda kerap rasa lapar dan nafsu makan membuak-buak , LEBIHKAN saiz hidangan atau pengambilan IKAN dan sayur dalam diet harian anda.

6. PALING PENTING SEKALI . Pastikan anda minum air kosong dengan cukup sekurang2nya 3 liter sehari untuk membantu proses penyingkiran atau penyahtoksin dalam badan akan berjalan dengan lebih lancar dan badan akan terasa lebih segar dan bertenaga sentiasa.


## Untuk mereka yang gunakan VCO ini untuk sapu di jerawat dan parut jerawat, disarankan utk sapu hanya sebelum tidur. ELAKKAN berjemur di terik panas jika anda menyapu VCO disiang hari utk menggelakkan sunburn.

Kenapa keluar JERAWAT bila mengambil VCO?

Jawapan : Sebab vco yang bersifat anti-fungi and anti-virus, telah membunuh kuman di dalam tubuh anda dan tubuh bertindak mengeluarkan kuman mati tersebut melalui jerawat (muka / bahagian tubuh lain).

Sebenarnya ada 3 jenis golongan yang merasakan mereka tidak serasi dengan VCO/Collagen :

Yang mengalami rasa nak demam, pening, rasa nak muntah apabila mengambil supplement.
Yang merasakan tiada apa-apa perubahan terhadap dirinya.
Yang mengalami masalah seperti ruam, gatal-gatal dan sebagainya.

Golongan (1) adalah mereka yang mengalami healing crisis atau krisis penyembuhan.
Golongan (2) adalah mereka yang menghadapi masalah penyerapan vitamin oleh sebab-sebab tertentu.
Golongan (3) adalah mereka yang alergi pada supplement yang mengandungi herba contohnya alfalfa.

Kenapa proses pembuangan toksin boleh mendatangkan kesan sebegitu?

Sebenarnya ia bukan kesan sampingan atau side effect, sebaliknya tindakbalas normal, dan sekiranya anda menghadapi krisis penyembuhan ia adalah petanda yang elok. Maknanya sistem badan anda mula bekerja untuk menjana sel-sel baru dalam tubuh.Umpama sebuah tangki yang berkarat di bahagian dalamnya. Apabila dibersihkan, maka keluarlah karat2nya, lalu tinggallah tangki yang bersih. Tubuh kita seperti tangki itu yang penuh dengan karat. Oleh itu, seperti karat2 yang keluar bila dia dibersihkan, toksin dan benda bahaya akan keluar dari badan kita bila mengambil supplement. untuk mengurangkan kesan healing crisis anda perlu minum sekurang2nya 3 liter air sehari.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan